doblogoo

Výrobce stínicí techniky CLIMAX utržil 891 milionů a míří na Blízký východ

Climax

Publikováno: 08. 08. 2016
Autor: Lukáš Jungbauer

 

Stáhnout celou zprávu Tisknout zprávu Fotogalerie

 

 

Největší český výrobce stínicí techniky CLIMAX zveřejnil své auditované hospodářské výsledky za finanční rok 2015. Tržby společnosti vzrostly na 891 milionů Kč, tedy o 17 % oproti předcházejícímu období. Zisk před započtením úroků, daní a odpisů vzrostl o třetinu, činil 83 milionů Kč a umožní společnosti další investice do rozšiřování výroby ve Vsetíně.

 

Český výrobce stínění CLIMAX má za sebou nejúspěšnější sezónu ve své dvacetileté historii. Za uplynulý finanční rok 2015 dosáhly jeho tržby výše 891 milionů Kč, což společnost řadí s velkým náskokem na první místo mezi výrobci stínicí techniky na tuzemském trhu. Na pozitivních hospodářských výsledcích se podílela především silná pozice společnosti na zahraničních trzích. Podíl vývozu společnosti CLIMAX dlouhodobě roste a v roce 2015 dosáhl 62 %. Hlavními exportními trhy, kterých je aktuálně 31, jsou Rakousko, Německo, Francie, Švýcarsko a Slovensko.

„Nadále chceme posilovat naše pozice na českém, slovenském a rakouském trhu. Stejně tak i ve Švýcarsku, kde od 1. června 2016 máme dceřinou společnost. Zaměříme se i na rozvoj na francouzském a německém trhu, a na trzích Blízkého východu. Zde vidíme obrovský potenciál,“ říká Miroslav Jakubec, generální ředitel společnosti CLIMAX.

Nejvíce vzrostl zájem zákazníků o svislé fasádní clony (236 %). Dvouciferně vzrostl zájem o venkovní žaluzie (12 %) a rolety (11 %), pergoly (36 %), vnitřní látkové stínění (27 %) a sítě proti hmyzu (20 %). Pokles zaznamenaly pouze vnitřní hliníkové žaluzie (-3 %), které jsou z trhu vytlačovány modernějšími a efektivnějšími způsoby stínění.

„Český trh se stíněním je potřeba vnímat ze dvou úhlů. Z pohledu výroby a množství vyrobené stínicí techniky je Česko evropskou velmocí a patří k absolutní špičce. Z uživatelského pohledu naopak zaostáváme a postupně se teprve učíme přesouvat stínicí techniku do exteriéru před fasády našich domů. Dokazují to i nejnovější čísla od výzkumné agentury Empirica, kdy více než dvě třetiny českých domácností (69 %) stále ještě používá vnitřní žaluzie,“ dodává Jakubec.

Za rostoucí poptávkou po venkovním stínění stojí vedle doporučení projektantů a investorů také zvyšující se povědomí veřejnosti o významu stínění – výrazné úspory nákladů na vytápění a klimatizaci, vyšší komfort a zvýšení bezpečnosti objektu.

„Současný trend velkoformátových oken a skleněných fasád, které propojují exteriér s interiérem, si přímo říká o funkční a designové stínění,“ říká Jakubec.

Také začátek letošního roku byl pro firmu úspěšný. „Za první půlrok zaznamenáváme meziroční nárůst o 21,4 %, a oproti stejnému období roku 2014 dokonce o 34,6 %,“ komentuje vývoj v prvním pololetí Miroslav Jakubec, generální ředitel společnosti CLIMAX. 

 

 
 
Fotogalerie
 
 
 
 
Miroslav Jakubec, generální ředitel společnosti CLIMAX
 
Výrobní závod ve Vsetíně
 
 
 
 
 
Miroslav Jakubec, generální ředitel společnosti CLIMAXVýrobní závod ve Vsetíně
Video
 
Výrobní závod ve Vsetíně
 
 
 

Společnost CLIMAX je největším výrobcem stínicí techniky v České republice. Zaměstnává 329 zaměstnanců a patří k významným zaměstnavatelům v regionu. Na trhu působí již od roku 1993 a po celou dobu své existence klade důraz na kvalitu a špičkové zpracování svých výrobků. Výroba, sídlo společnosti a vlastní vývojové centrum se nachází ve Vsetíně. Více než polovina všech výrobků směřuje na export do zemí západní Evropy. CLIMAX vyrábí venkovní žaluzie a rolety, markýzy, svislé fasádní clony, vnitřní látkové stínění, pergoly, sítě proti hmyzu a vnitřní žaluzie.  

www.climax.cz

Lukáš Jungbauer

Tel.: 724 729 773

E-mail: lukas@doblogoo.cz

 
Stáhnout vizitku autora
 

 

© 2017 doblogoo s.r.o. [čti: doblogů]