Absolut vodka uvádí limitovanou edici Andy Warhol

Pernod Ricard Czech Republic

16.10.2024

Markéta Knotková

Značka Absolut představuje ve spolupráci s Nadací Andyho Warhola limitovanou edici lahve inspirovanou znovuobjevením Warholovy malby „Absolut blue“. Nová lahev, která symbolizuje sílu vyjádření a pokroku v umění, přichází téměř 40 let po první spolupráci Absolut Vodky s americkým umělcem. Vizuálně atraktivní lahev nabízí díky kombinaci designových prvků a skla fascinující pohled na umělecké dílo.

Značka Absolut vždy věřila, že umění má moc spojovat lidi bez ohledu na rozdíly. Tento přístup má své kořeny už v roce 1985, kdy se Andy Warhol stal prvním umělcem, který vytvořil umělecké dílo inspirované charakteristickou siluetou lahve Absolut ve stylu lékárenských lahviček. Jeho původní dílo „Absolut Warhol“ – lahev Absolut namalovaná zářivými barvami na černém pozadí – je považováno za ikonické. Po celá desetiletí kolovaly zvěsti o existenci druhého obrazu Absolut Warhol, které však zůstávaly nepotvrzené až do roku 2020, kdy byla na aukci znovuobjevena malba „Absolut blue“. Při prokazování jejího původu byl nalezen i původní kontrakt, který potvrdil, že byly skutečně objednány dvě malby. Dnes je tento obraz součástí kolekce Absolut Art a bude odhalen 17. října 2024 ve stockholmském Spritmuseu jako ústřední dílo nové výstavy „Andy Warhol, Money On The Wall“, jejímž kurátorem je renomovaný historik umění a Warholův životopisec Dr. Blake Gopnik.

Warholův umělecký odkaz dodnes překračuje kulturní a společenské hranice a vytváří prostor, kde se mohou lidé z různých prostředí spojit a vést diskuze zpochybňující zavedené normy. Ve spolupráci s Nadací Andyho Warhola vzdává značka Absolut poctu znovuobjevené Warholově malbě „Absolut blue“ a obnovením původního partnerství zdůrazňuje transformační sílu kreativity v umění.

O lahvi

Tato limitovaná edice se díky mnohovrstvému sítotiskovému provedení vyznačuje vizuálně uměleckým designem. Lahev kombinuje vnitřní i vnější designové prvky a oživuje Warholovu znovuobjevenou malbu „Absolut blue“ z roku 1985 tím, že při pohledu skrze sklo zvětšuje její detaily. Každý odstín modré byl pečlivě extrahován z původní malby, čímž se dosáhlo výrazné podobnosti s originálem. Díky samotné lahvi Absolut Vodky je docíleno ohromujícího efektu – živé a intenzivní barvy se mění v závislosti na úhlu pohledu a světelných podmínkách a vrstevnatý design lahve zdůrazňuje jemné textury a detaily malby. Konečné prvky zahrnují podobiznu samotného Warhola spolu s jeho originálním podpisem.

Deb Dasgupta, viceprezidentka pro globální marketing značky Absolut Vodka, ke spolupráci a uvedení limitované edice řekla: „Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat s Nadací Andyho Warhola na opětovném představení tohoto nadčasového uměleckého díla Absolut Warhol veřejnosti. Přijímáme naše hodnoty inkluzivity a odhodlání podporovat kulturu neomezeného kreativního vyjádření. Naším cílem je sjednotit různé hlasy a podnítit smysluplné diskuze, abychom inspirovali pozitivní změnu prostřednictvím transformativní síly umění. S lahví limitované edice nabízíme spotřebitelům po celém světě možnost stát se součástí dědictví Absolut Warhol a vlastnit jeho umělecké dílo.“

Michael Dayton Hermann, ředitel pro licencování, marketing a prodej Nadace Andyho Warhola, doplňuje: „Naše spolupráce s Absolut Vodkou oslavuje Warholův trvalý umělecký odkaz a kulturní vliv, vycházející z jeho víry v sílu umění podněcovat myšlenky a inspirovat změny. Jsme nadšeni, že tato kampaň ožívá a oslovuje nové generace, aby se do jeho odkazu zapojily svým vlastním způsobem. Výtěžek z této významné spolupráce velkoryse podpoří filantropickou činnost Nadace Andyho Warhola při naplňování jejího poslání posouvat vizuální umění a projekty, které zpochybňují status quo.“

Limitovanou edici Absolut Warhol zakoupíte za 439 Kč třeba na www.prestigeselection.cz 

Koktejl inspirovaný Warholem

Koktejl vytvořený speciálně k této spolupráci je inspirován Warholovou vášní pro sladkosti a jeho láskou ke kukuřičným lupínkům. Absolut Warhol’s Milk Punch – směs Absolut Vodky a kakaového másla, jemného banánového likéru, svěžího citronového džusu a mléka infuzovaného kukuřičnými lupínky – překonává klasiku a nabízí jedinečný chuťový zážitek. Spotřebitelé mají možnost nahlédnout do zákulisí a tento jedinečný signature koktejl si sami připravit. Stačí naskenovat QR kód na boku lahve.

Krátký film

V rámci spolupráce natočil renomovaný mexický režisér a fotograf Santiago Sierra Soler krátký film, který zachycuje, jak znovuobjevený obraz překračuje kulturní odkaz vodky Absolut a umělce Andyho Warhola. Film inspirovaný Warholovými modrými tahy štětcem a doprovázený remixovanou verzí písně „20th Century Boy“ od T. Rex kombinuje minulost s přítomností prostřednictvím ikonických odkazů na společnou historii vodky Absolut a umělce Warhola. Vidět ho můžete zde.

O kolekci Absolut Art

Andy Warhol namaloval obraz Absolut Warhol v roce 1985. Ten se stal prvním reklamním dílem kolekce Absolut Art a znamenal začátek propojení značky Absolut se světem umění. Warhol následně doporučil Keitha Haringa, aby i on interpretoval lahev Absolut Vodky. Mezi lety 1985 a 2004 vytvořilo více než 550 umělců přes 850 děl. Kolekce Absolut Art má své stálé místo ve Spritmuseu ve Stockholmu a zahrnuje obrazy, grafiky, fotografie, nábytek, módu i řemeslné výrobky – všechny byly použity v kampaních pro Absolut Vodku.

Obrazy a objekty ve sbírce spojuje to, že každý z nich zobrazuje ikonickou lahev Absolut Vodky. Díla byla vytvořena jako součást strategie budování a komunikace značky v době spojené s newyorským klubem Studio 54 a třpytivými diskokoulemi, prvními oběťmi epidemie AIDS, pádem Berlínské zdi nebo vznikem IT. Všechna díla vytvářejí nuancovaný portrét kulturních trendů a vývoje za tři desetiletí.

Pernod Ricard Czech Republic vznikla v roce 2024 oddělením od společnosti Jan Becher Karlovarská Becherovka, která byla součástí skupiny Pernod Ricard od roku 1997. V tomto roce přidala do svého portfolia celosvětově známý tradiční český likér Becherovka, který celých 27 let úspěšně vedla.

Globální skupina Pernod Ricard v současnosti zaujímá druhé místo mezi světovými výrobci a prodejci vína a destilátů a nabízí 240 prémiových značek alkoholických nápojů ve více než 160 zemích světa s jasnou ambicí stát se lídrem ve svém oboru. Na českém trhu distribuuje více než 40 světových prémiových značek alkoholu. Patří k nim Ballantine´s, Jameson, Havana Club, Beefeater, Absolut, Chivas Regal, Martell, Olmeca, Malibu, Jacob´s Creek a další známé kvalitní lihoviny.

Společenská odpovědnost je jednou z hlavních oblastí firemní strategie Pernod Ricard Czech Republic. Společnost se významně podílí na osvětě zodpovědné konzumace a podporuje také projekty spojené s ochranou životního prostředí. Je členem Unie výrobců a dovozců lihovin (UVDL) a Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR). Další informace o společnosti a značkách naleznete na stránkách www.pernod-ricard.cz.

https://www.pernod-ricard.cz/
Markéta Knotková

© doblogoo s.r.o. [čti: doblogů]

Nastavení cookies