doblogoo

Jan Becher Pernod Ricard si v předvánočním období půjčuje zaměstnance od Mattoni 1873

Jan Becher Pernod Ricard

Publikováno: 16. 12. 2019
Autor: Lukáš Jungbauer

 

Stáhnout celou zprávu Tisknout zprávu Fotogalerie

 

 

Výrobní závod Jan Becher Pernod Ricard v Karlových Varech běžně pracuje na jednosměnný provoz. V hlavní sezóně v předvánočním období od září do prosince si však každoročně vypomáhá brigádníky, agenturními zaměstnanci nebo přesčasy vlastních zaměstnanců. Krátkodobé pracovní poměry, kdy noví zaměstnanci mají nulovou zkušenost s výrobní linkou a je potřeba je zaškolit od úplných základů, přivedly ředitele výrobního závodu Jan Becher Pernod Ricard Tomáše Bryzgala na myšlenku využití synergie s karlovarským závodem Mattoni 1873 v nedaleké Kyselce. Na půjčování zaměstnanců formou dočasného přidělení zaměstnance k jinému zaměstnavateli myslí i zákoník práce.

 

Karlovarské firmy využívají rozdílných sezón ve výrobě

„Využíváme synergie, kdy hlavní výrobní sezóna pro stáčení minerálních a pramenitých vod končí, zatímco pro výrobu Becherovky začíná zvýšený odbyt,“ říká Tomáš Bryzgal, ředitel výrobního závodu Jan Becher Pernod Ricard. Ředitelé obou karlovarských závodů se proto domluvili na spolupráci. Mattoni 1873 půjčuje Becherovce 6 operátorů a operátorek výroby formou dočasného přidělení zaměstnance k jinému zaměstnavateli. Jde o stabilní spolupráci ošetřenou legislativou i gentlemanskými dohodami. „Na automatizované stáčecí lince Becherovky se v běžném provozu střídá 10 zaměstnanců, kterým aktuálně vypomáhá 6 kolegů a kolegyň z Kyselky,“ dodává Bryzgal.

Stáčecí linka na plnění skleněných lahví v Kyselce je ekvivalentem stáčecí linky Becherovky v Bohaticích. Zaměstnanci Mattoni 1873 jsou zkušení, a tak ihned po zaškolení pracují samostatně. Na rozdíl od brigádníků navíc nepotřebují větší péči od stávajících zaměstnanců. Pro zaměstnance půjčené z Mattoni 1873, kteří ve firmě pracují 15 až 20 let, je to i jistá forma dobrovolného zpestření.

„Sezóna stáčení minerálních a pramenitých vod je především na jaře a v létě, přičemž rozdíl mezi hlavní a vedlejší sezónou může dosáhnout až 50 % objemu produkce. Na podzim a v zimě se proto v závodě v Kyselce každoročně více věnujeme údržbě technologií, školení zaměstnanců a čerpání dovolených. Jsme každopádně rádi, že díky spolupráci s Jan Becher Pernod Ricard se od letoška našla pro tak zkušené pracovníky, jako jsou kvalifikovaní operátoři výrobních linek, plnohodnotná a dobrovolná možnost mimosezónní pracovní náplně,“ říká Andrea Brožová, PR manažerka Mattoni 1873.

„Zkušenost na výrobní lince v jiném závodě beru jako dílčí zpestření dosavadní dlouholeté práce v Mattoni, i když práce je v podstatě podobná. Líbí se mi, jak nás v Becherovce přijali – zdejší lidé jsou vstřícní a ocenili, že jsme se rychle zorientovali,“ říká Leo Čák, jeden ze zaměstnanců Mattoni 1873, kteří přijali nabídku přechodně vypomoci při stáčení Becherovky.

„I já jsem rád přijal nabídku vyzkoušet jiné prostředí, poznat nové lidi. Chvíli jsem si zvykal na jiný typ pracovního shonu, ale ne dlouho, protože to hlavní mají v Mattoni i v Becherovce společné – stáčet se musí ve špičkové kvalitě, bez ohledu na obsah lahve, a to hodně záleží právě na nás,“ doplňuje ho ještě kolega Oldřich Popovič.

 

 
 
Fotogalerie
 
 
Tomáš Bryzgal, ředitel výrobního závodu Jan Becher Pernod Ricard
Stáhnout galeriiStáhnout foto
 
 
Tomáš Bryzgal, ředitel výrobního závodu Jan Becher Pernod Ricard
Becherovka Original
Stáčecí linka
Tanky, ve kterých probíhá macerace bylin a koření
Stáčecí linka
 
Video
 
Becherovka Original
 
 
 

Jan Becher Pernod Ricard je společnost s českými kořeny a celosvětovou působností. Je součástí francouzského koncernu Pernod Ricard, druhého největšího výrobce destilátů a vína na světě. V České republice zaměstnává na 130 zaměstnanců. Vlajkovou lodí společnosti je ikonický bylinný likér Becherovka, který vyrábí v Karlových Varech a vyváží do více než 40 zemí světa.

Na českém trhu distribuuje Jan Becher Pernod Ricard více než 50 prémiových světových značek alkoholu jako například Jameson, Beefeater, Havana Club, Absolut, Ballantine’s, Chivas Regal, Martell, Olmeca, Malibu, G.H. Mumm, Perrier-Jouët a mnohé další.

Kořeny společnosti sahají do roku 1807, kdy byla zahájena výroba a prodej bylinného likéru Becherovka. O největší rozvoj a věhlas rodinné firmy se zasloužil Jan Becher, kterého považujeme za zakladatele naší společnosti. V roce 1867 nechal postavit moderní továrnu, ve které se dnes nachází Návštěvnické centrum Becherovka.

Společenská odpovědnost je jednou z hlavních oblastí firemní strategie Jan Becher Pernod Ricard. Společnost se významně podílí na osvětě zodpovědné konzumace a podporuje také projekty spojené s ochranou životního prostředí. Je členem Unie výrobců a dovozců lihovin (UVDL) a Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR). Další informace o společnosti a značkách naleznete na LinkedIn a stránkách www.pernod-ricard.cz.

Lukáš Jungbauer

Tel.: 724 729 773

E-mail: lukas(zavináč)doblogoo.cz

 
Stáhnout vizitku autora
 

 

© 2019 doblogoo s.r.o. [čti: doblogů]