ZnačkaAbsolut představuje ve spolupráci s Nadací Andyho Warhola limitovanou edici lahve inspirovanou znovuobjevením Warholovy malby „Absolut blue“. Nová lahev, která symbolizuje sílu vyjádření a pokroku v umění, přichází téměř 40 let po první spolupráci Absolut Vodky s americkým umělcem. Vizuálně atraktivní lahev nabízí díky kombinaci designových prvků a skla fascinující pohled na umělecké dílo.
Značka Absolut vždy věřila, že umění má moc spojovat lidi bez ohledu na rozdíly. Tento přístup má své kořeny už v roce 1985, kdy se Andy Warhol stal prvním umělcem, který vytvořil umělecké dílo inspirované charakteristickou siluetou lahve Absolut ve stylu lékárenských lahviček. Jeho původní dílo „Absolut Warhol“ – lahev Absolut namalovaná zářivými barvami na černém pozadí – je považováno za ikonické. Po celá desetiletí kolovaly zvěsti o existenci druhého obrazu Absolut Warhol, které však zůstávaly nepotvrzené až do roku 2020, kdy byla na aukci znovuobjevena malba „Absolut blue“. Při prokazování jejího původu byl nalezen i původní kontrakt, který potvrdil, že byly skutečně objednány dvě malby. Dnes je tento obraz součástí kolekce Absolut Art a bude odhalen 17. října 2024 ve stockholmském Spritmuseu jako ústřední dílo nové výstavy „Andy Warhol, Money On The Wall“, jejímž kurátorem je renomovaný historik umění a Warholův životopisec Dr. Blake Gopnik.
Warholův umělecký odkaz dodnes překračuje kulturní a společenské hranice a vytváří prostor, kde se mohou lidé z různých prostředí spojit a vést diskuze zpochybňující zavedené normy. Ve spolupráci s Nadací Andyho Warhola vzdává značka Absolut poctu znovuobjevené Warholově malbě „Absolut blue“ a obnovením původního partnerství zdůrazňuje transformační sílu kreativity v umění.
O lahvi
Tato limitovaná edice se díky mnohovrstvému sítotiskovému provedení vyznačuje vizuálně uměleckým designem. Lahev kombinuje vnitřní i vnější designové prvky a oživuje Warholovu znovuobjevenou malbu „Absolut blue“ z roku 1985 tím, že při pohledu skrze sklo zvětšuje její detaily. Každý odstín modré byl pečlivě extrahován z původní malby, čímž se dosáhlo výrazné podobnosti s originálem. Díky samotné lahvi Absolut Vodky je docíleno ohromujícího efektu – živé a intenzivní barvy se mění v závislosti na úhlu pohledu a světelných podmínkách a vrstevnatý design lahve zdůrazňuje jemné textury a detaily malby. Konečné prvky zahrnují podobiznu samotného Warhola spolu s jeho originálním podpisem.
Deb Dasgupta, viceprezidentka pro globální marketing značky Absolut Vodka, ke spolupráci a uvedení limitované edice řekla: „Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat s Nadací Andyho Warhola na opětovném představení tohoto nadčasového uměleckého díla Absolut Warhol veřejnosti. Přijímáme naše hodnoty inkluzivity a odhodlání podporovat kulturu neomezeného kreativního vyjádření. Naším cílem je sjednotit různé hlasy a podnítit smysluplné diskuze, abychom inspirovali pozitivní změnu prostřednictvím transformativní síly umění. S lahví limitované edice nabízíme spotřebitelům po celém světě možnost stát se součástí dědictví Absolut Warhol a vlastnit jeho umělecké dílo.“
Michael Dayton Hermann, ředitel pro licencování, marketing a prodej Nadace Andyho Warhola, doplňuje: „Naše spolupráce s Absolut Vodkou oslavuje Warholův trvalý umělecký odkaz a kulturní vliv, vycházející z jeho víry v sílu umění podněcovat myšlenky a inspirovat změny. Jsme nadšeni, že tato kampaň ožívá a oslovuje nové generace, aby se do jeho odkazu zapojily svým vlastním způsobem. Výtěžek z této významné spolupráce velkoryse podpoří filantropickou činnost Nadace Andyho Warhola při naplňování jejího poslání posouvat vizuální umění a projekty, které zpochybňují status quo.“
Koktejl vytvořený speciálně k této spolupráci je inspirován Warholovou vášní pro sladkosti a jeho láskou ke kukuřičným lupínkům. Absolut Warhol’s Milk Punch – směs Absolut Vodky a kakaového másla, jemného banánového likéru, svěžího citronového džusu a mléka infuzovaného kukuřičnými lupínky – překonává klasiku a nabízí jedinečný chuťový zážitek. Spotřebitelé mají možnost nahlédnout do zákulisí a tento jedinečný signature koktejl si sami připravit. Stačí naskenovat QR kód na boku lahve.
Krátký film
V rámci spolupráce natočil renomovaný mexický režisér a fotograf Santiago Sierra Soler krátký film, který zachycuje, jak znovuobjevený obraz překračuje kulturní odkaz vodky Absolut a umělce Andyho Warhola. Film inspirovaný Warholovými modrými tahy štětcem a doprovázený remixovanou verzí písně „20th Century Boy“ od T. Rex kombinuje minulost s přítomností prostřednictvím ikonických odkazů na společnou historii vodky Absolut a umělce Warhola. Vidět ho můžete zde.
O kolekci Absolut Art
Andy Warhol namaloval obraz Absolut Warhol v roce 1985. Ten se stal prvním reklamním dílem kolekce Absolut Art a znamenal začátek propojení značky Absolut se světem umění. Warhol následně doporučil Keitha Haringa, aby i on interpretoval lahev Absolut Vodky. Mezi lety 1985 a 2004 vytvořilo více než 550 umělců přes 850 děl. Kolekce Absolut Art má své stálé místo ve Spritmuseu ve Stockholmu a zahrnuje obrazy, grafiky, fotografie, nábytek, módu i řemeslné výrobky – všechny byly použity v kampaních pro Absolut Vodku.
Obrazy a objekty ve sbírce spojuje to, že každý z nich zobrazuje ikonickou lahev Absolut Vodky. Díla byla vytvořena jako součást strategie budování a komunikace značky v době spojené s newyorským klubem Studio 54 a třpytivými diskokoulemi, prvními oběťmi epidemie AIDS, pádem Berlínské zdi nebo vznikem IT. Všechna díla vytvářejí nuancovaný portrét kulturních trendů a vývoje za tři desetiletí.
Pernod Ricard Czech Republic vznikla v roce 2024 oddělením od společnosti Jan Becher Karlovarská Becherovka, která byla součástí skupiny Pernod Ricard od roku 1997. V tomto roce přidala do svého portfolia celosvětově známý tradiční český likér Becherovka, který celých 27 let úspěšně vedla.
Globální skupina Pernod Ricard v současnosti zaujímá druhé místo mezi světovými výrobci a prodejci vína a destilátů a nabízí 240 prémiových značek alkoholických nápojů ve více než 160 zemích světa s jasnou ambicí stát se lídrem ve svém oboru. Na českém trhu distribuuje více než 40 světových prémiových značek alkoholu. Patří k nim Ballantine´s, Jameson, Havana Club, Beefeater, Absolut, Chivas Regal, Martell, Olmeca, Malibu, Jacob´s Creek a další známé kvalitní lihoviny.
Společenská odpovědnost je jednou z hlavních oblastí firemní strategie Pernod Ricard Czech Republic. Společnost se významně podílí na osvětě zodpovědné konzumace a podporuje také projekty spojené s ochranou životního prostředí. Je členem Unie výrobců a dovozců lihovin (UVDL) a Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR). Další informace o společnosti a značkách naleznete na stránkách www.pernod-ricard.cz.
Už se těšíte, až si zapálíte první adventní svíčku, ale tradiční věnec vás omrzel? Buďte originální a vyzkoušejte náš návod na výrobu adventního věnce ze staré formy na bábovku. Nejenže jím zaujmete všechny návštěvy, ale navíc můžete zužitkovat starou oprýskanou formu po babičce. Forma nejen na pečení Na výrobu tohoto věnce budete potřebovat bábovkovou formu,…
Nedovolte, aby ptáci během zimy hladověli! Přilákejte je do blízkosti svých domovů pomocí krmítka. Odměnou za pohostinnost vám bude podívaná na rozmanité druhy ptáků a jejich radost z nalezeného úlovku. Pokud se vám zdá výroba krmítka složitá, pořiďte si polotovar, který stačí jen sestavit a natřít ochranným krycím nátěrem Balakryl. Zatočte s ptačí dietou Věděli jste, že…
Přicházející vánoční čas přináší příslib blížící se vůně čerstvého cukroví, malebné zimy či krásných dekorací. Abyste si mohli tento čas užít bez starostí, společnost Electrolux přináší nápady na praktické a kvalitní vánoční dárky pro vaše blízké. Nakupte v klidu a s předstihem praktické, ale i krásné pomocníky do domácnosti a užijte si klid a pohodu Vánoc. Dárky…
Abychom vám zajistili nejsnadnější použití našich stránek a mohli anonymně analyzovat návštěvnost, využíváme soubory cookies, které sdílíme s našimi partnery pro sociální média a analýzu. Jejich nastavení upravíte odkazem „Nastavení cookies“ a kdykoliv jej můžete změnit v patičce našich stránek. Souhlasíte s používáním cookies?
Tento web používá cookies ke zlepšení zážitku při prohlížení webu. Z těchto cookies jsou nezbytné funkční cookies, které jsou uloženy ve vašem prohlížeči a jsou nepostradatelné pro základní fungování webu. Používáme také cookies třetích stran, která nám pomáhají analyzovat a pochopit, jakým způsobem web používáte. Tato cookies budou ve vašem prohlížeči uložena pouze s vaším souhlasem. Nabízíme také možnost tato cookies nepoužívat. Využití této možnosti ale může mít za následek horší uživatelský zážitek při prohlížení webu.
Funkční cookies pomáhají v provedení některých funkcí, jako například sdílení obsahu webu na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Analytická cookies jsou použita pro porozumění, jak návštěvníci používají web. Tyto cookies pomáhají poskytovat informace jako je počet návštěvníků, míra odchodů, zdroj návštěvnosti a podobně.
Reklamní cookies jsou použita k zobrazování relevantních reklam a marketingových kampaní. Tyto cookies sledují návštěvníky napříč web a sbírají informace pro poskytování personalizovaných reklam.