České pivovary, Becherovka a další startují iniciativu na podporu hospod a restaurací

Becherovka

02.04.2020

Markéta Topolčányová

Drtivá většina českých hospod a restaurací je kvůli aktuálním opatřením zavřená. Celý segment gastronomie tak přišel ze dne na den o tržby a hospody se potýkají s existenčními problémy. U mnoha z nich reálně hrozí, že po skončení současných opatření již znovu neotevřou. Celý sektor včetně návazných provozů přitom zaměstnává zhruba 250 tisíc lidí a jen na DPH odvedly hospody a restaurace loni státu 45 miliard korun. Český svaz pivovarů a sladoven ve spolupráci s pivovary, Becherovkou a dalšími partnery proto přichází s iniciativou Zachraň hospodu!, díky které mohou lidé přímo podpořit své oblíbené hospody a restaurace.

Aktuální situace má na hospody a restaurace doslova katastrofální dopad. Mnohé již ohlašují propouštění zaměstnanců a podle aktuálních odhadů Asociace hotelů a restaurací klesnou celkové roční tržby o více než 40 %, pokud se hospody a restaurace vrátí k běžnému provozu v červnu.

Iniciátoři výzvy spustili webovou stránku www.zachranhospodu.cz, na které se mohou zapojit hospody a restaurace i jejich zákazníci. Prostřednictvím systému si lidé budou moci koupit poukaz, který pak v hospodě nebo restauraci uplatní poté, co přestanou platit aktuální opatření a hospody znovu otevřou.

„Becherovka se v současné situaci, kdy jsou zavřené bary, restaurace i hospody, snaží o co největší podporu. Aby škody nebyly ještě větší, dohodli jsme se s největšími výrobci piva na společné podpoře masivní kampaně #ZACHRAŇHOSPODU. Pomoci svému oblíbenému baru či hospodě tak může každý z nás,“ říká Jakub Loos, manažer značky Becherovka.

Česká hospoda je součástí naší kultury a také tradičně důležitým centrem společenského života. Byla by velká škoda, pokud by hospody a restaurace musely definitivně končit.  Věříme, že se do iniciativy zapojí další pivovary, výrobci nápojů i široká veřejnost,“ říká předseda Českého svazu pivovaru a sladoven František Šámal.

Současná situace v gastronomii je skutečně kritická. Více než 90 % provozoven je zavřeno a nikdo neví, jak dlouho to může ještě trvat. Pro mnohé z nich může být dlouhé přerušení provozu likvidační. Sektor gastronomie a pohostinství včetně návazných provozů zaměstnával v Česku ještě začátkem roku více než čtvrt milionu lidí. Tržby v gastronomii v minulém roce dosáhly více než 150 miliard korun, hospody a restaurace odvedly státu jen na DPH téměř 45 miliard korun.

Společně s Českým svazem pivovarů a sladoven se k iniciativě k dnešnímu dni připojila Becherovka a pivovary Bernard, Budějovický BudvarPlzeňský Prazdroj, Primátor, Starobrno, Staropramen a Svijany. Dalšími potvrzenými partnery jsou Edenred, Kofola a Makro.

Becherovka je tradičním likérem a národním dědictvím České republiky. Její vznik se datuje do roku 1807, kdy byl započat historicky první prodej českého bylinného likéru. Harmonická směs 20 bylin a koření, karlovarská voda, vysoce kvalitní líh a přírodní cukr Becherovce propůjčují nadčasovou chuť založenou na tajné receptuře, která se od počátku výroby nezměnila. Stoprocentně přírodní produkt bez jakýchkoli chemických konzervačních látek, umělých barviv a emulgátorů si brzy získal oblibu nejen v Čechách a v současné době se vyváží do více než 40 zemí světa. Výjimečná kvalita a bohatá historie Becherovky sahající až do počátku 19. století dělají tento produkt opravdu výjimečným. Současným vlastníkem karlovarské Becherovky je francouzský koncern Pernod Ricard, jeden ze tří největších světových výrobců lihovin a vín.

https://becherovka.com
Markéta Topolčányová

© doblogoo s.r.o. [čti: doblogů]